torsdag 31 oktober 2013

Födelsedag 2013 !

Aaaaamaryllis amaryllis!

Vaknade vid 10-tiden av att mamma och Baby kom in med det traditionella ljuset, två paket och sjöng för mig. Vaknade direkt, öppnade paketen och vilade lite till innan vi åt frukost. Sedan bakade vi de sista kakorna, och jag hjälpte till (eller snarare, jag hällde i lite ingredienser och fotade när mamma bakade). Sedan fixade jag till mig, duschade och så, medan mamma fixade tårta!

Sedan kom Josse med blommor. Johanna kom strax, sedan Pappa, och sist kom Mattias med Oliver. Lite folk, men det behövdes liksom inte fler. Det var mysigt som det var!

Vi fikade, åt tårta, skrattade åt Oliver, pratade minnen, och bara umgicks. Det var lugnt, mysigt, avkopplad, och jag trivdes som fisken i vattnet. En helt underbar, lugn, härlig födelsedag 

Efter att Mattias tagit hem Oliver och pappa åkt hem stack jag och Josse med Johanna för att kika på hennes nya lägenhet. Den var fin.

Sedan åkte vi hem igen, och jag och mamma bestämde oss för att äta middag (sjukt sent) och kolla på någon bra film som vi hade gjort natten innan. Medan jag satt där nere och försökte hitta någon bra film våldgästades jag av Abbe, Jonas, Madde, Lukas och Björn. De var på väg att handla pizza (med bacon, banan, kebab, bearnaisesås bland annat... ugh), så de kikade in. De var flummiga och hetsiga som vanligt, tyckte det var kul att de kikade in! De frågade om jag ville hänga med dem, men var redan trött nog av dagen så jag valde att stanna hemma och mysa med mamma istället.

Vi beslutade oss för att kolla på Coraline, då mamma inte sett hela den ännu. Vi åt kyckling, ris, kollade på Coraline och mös 


Jag hade en underbar födelsedag! Är helnöjd med fikat, presenterna, folket, med allt!
Tack alla!

Nog tjattrat, här är alla bilder jag tog under dagen:

Städade natten innan jag fyllde år! Försökte få det lite mysigare

Presenter på morgonen! Tradition

Ett ljus är också tradition. Mamma (och pappa) har gjort så så länge jag kan minnas. Helmys 

Underbara kexet 



Bakning!



Kärleksmums! 

Alltid så bekväma ställningar

Det var underbar väder hela dagen  Inget spöregn, men grått och mulet. Mums!


MORMOR-KAKOR! 
Har faktiskt ingen aning om vad de heter egentligen, jag kallar de bara för "mormorkakor" eftersom mormor alltid gjorde sådana förut.

Provsmak

Underbara, underbara djur! Vad jag älskar dig! 


Dagens kläder! Älskade vita byxor som fortfarande är helt rena!

Den fina dukningen


Pumpa!


Stötte på pappa när jag var ute och fotade ljusen







Snutt 


"Kan jag få en kaka?"

MUMS!! 






Pappa satte den så. Höll på att dö av skratt! 


Vi blev  ledsna när pappa åkte




Presenter!! Blev förvånad när jag fick dessa av mamma! De är rätt svåra att få tag på i vanlig butik (speciellt här nere) och dessutom väldigt dyra! 

Choklad är aldrig fel!

Tomma skivor, som jag ska fylla med filmer etc. till Oliver! 

Höll seriöst på att dö när jag läste detta!

Pappa 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar