torsdag 7 november 2013

Perfekta jävla människa

Ok, så efter mitt inlägg om att jag är ett Rybak-fan började jag lyssna på honom mer än förut. Det är konstigt hur en artist kan få en att gå från "ja, du är söt och sjunger bra" till "åh gud du är fan perfekt jävla unge ååh!". .. Men, ja. Ju mer jag ser människan och ju mer jag lyssnar på honom desto mer faller jag för honom.

Alexander be creepin'

Och varför inte? Han är så gott som perfekt!

Han kan spela fiol som en jävla gud, har en förtrollande röst, ser helt urkorkat gullig ut, är underbar med barn, kan laga mat, älskar livet, är positiv, kan prata minst tre språk flytande, älskar sina fans.

FFS, denna låt och video gjorde han enbart till sina fans:



Så... Jävla... GULLIGT!!


Om jag snabbt skulle få frågan "vilken artist beskriver din musiksmak bäst?" skulle nog Rybak bli den första jag tänker på. Hans musik blandar nytt och gammalt på ett precis lagom sätt, med enormt mycket känsla i röst och text. Det ger mig rysningar!

Jag vet att jag inte är ensam. Han har miljontals fans över hela världen. Och det gläder mig. Han förtjänar det. Han gör vad som helst för sina fans, och låter sig inte ryckas med och bli uppnosig bara för att han blivit känd. Han spelar för precis samma sak som för fem år sedan; för kärleken till musiken.

Nog snackat, nu ska jag bara extrem-spamma med videor och bilder och kära ned mig ännu mer fast det går nog inte för är redan så nedkärad som man kan bli men i alla fall :



Hans röst!? Wahrfafb!?




1:06 - 1:47 !!!




Hur fan kan han få det att se så lätt ut?
Och den musiken  Jag dör.. Jag älskar trad. musik. Älsk, älsk, ÄLSKAR!!




Jag gjorde denna video på något dygn då jag älskar denna låten så pass mycket med alla versionerna. Jag ville göra en video som visade skönheten med alla tre versionerna 




Gulligaste låten någonsin sjungen av den gulligaste sångaren någonsin?
Oh ja!


... Wow
Chaconne är för övrigt en av de svåraste låtarna på fiol någonsin...



RYSKA!
Underbara språk, underbara människa 

ADASFDH du är så söt!!

Nej nu får det vara nog.
För övrigt så går mina dagar ut på att glo på Emmerdale (gamla avsnitten), lyssna på Rybak och klippa film. Jag gör inte så mycket annat, men jag får massa videor gjorda och det är huvudsaken! Hoppas kunna gå tillbaka till att rita snart, men tills vidare matar jag på med Premiere.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar