fredag 13 december 2013

... Lucia 2013

Ja, den här dagen sög...



Lucia på TV var helt ok och jättefin och så, men fick se den på kvällen eftersom mamma inte vaknade av sin väckarklocka och missade tiden i morse. Dessutom hade vi inte hunnit baka lussekatter vilket också sög lite. Ingen snö ute och ingen julkänsla alls. Kändes helt fel att se lucia på TV för det känns som vi är i mitten av Oktober fortfarande.

Dessutom behöver jag duscha, knappt ätit på hela dagen, mår pyton av vädret, är trött som fan för att jag sover så mycket, har ont i ryggen. It's a mess. Kalle kanske skulle hit men hennes lillebror fick spysjuka så det gick ju också i kras.

Hela dagen har jag vart sur och deppig över ingenting. Lucia-sångerna på TV fick mig nästan att gråta för att de påminde mig så mycket om vad jag älskar med julen och vad jag inte har. Jag älskar den här högtiden, det gör jag verkligen, men det blir svårare och svårare att hitta rätt julkänsla. 2011, 2012 och i år har det vart otroligt svårt, även fast det blivit lite bättre varje år. Det skrämmer mig, för om jag inte har julen och allt som julen har med sig så har jag inget att se fram emot. Alla andra dagar om året längtar jag till December, så därför suger det så extremt att December inte vart den December det ska vara på ett bra par år nu!

Nu ska jag åter igen lyssna på lucia-sångerna, gräta en skvätt och se om jag kan städa upp och duscha. Har jag tur och hoppas riktigt starkt får vi snart snö och julkänslan kan gå igång på riktigt.

Jag vill ha snö och kyla...

Nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar