tisdag 24 december 2013

Lugnet efter stormen

Jo, det är faktiskt något som gett mig julkänsla nu

Kollade på någon hemsk dokumentär om en man som förgripit sig på sina barn och barnbarn och hur han skadat dem och allt var det var och konstigt nog gjorde den att jag mådde bättre. Fick en sådan "vilken jävla tur man har ändå"-känsla. PMS'en smög tyst iväg och jag blev väldigt lugn.

Under resten av natten har jag fortfarande halsat julmust

(Känner mig som Vaktis från Julens Hjältar, lika bitter också)

så nu känns tänderna måttligt rena. Blir en ordentlig tandborstning innan man lägger sig, vilket nog blir snart. Funderar på om jag ska se senaste avsnittet av Familjen Hedenhös nu eller imorgon kväll.
Anyway, tillbaka till ämnet:


This

Hittade skivan på Spotify för något år sedan då jag snokade upp stuff med denna mannen (älsk-älskar hans röst ♥). Låtarna är sådär lagom julmysiga men finns speciellt tre jag är sådär överkär i:

Når Himmelen Gjester Oss


(de andra två länkarna går till Spotify eftersom de inte finns på Youtube)


och

Hans känsla tillsammans med texten och musiken är så jäkla underbart, speciellt i hörlurar med hög volym. Jag är inte sådär glad för de kristna jullåtarna annars (trots att min favorit-julsång är en kristen en) men i detta fall spelar det ingen direkt roll. Det bara går rätt in i mig och smälter mig inombords. Finns inte en chans att jag inte kan känna julkänsla när jag lyssnar, speciellt under dessa tre låtar.

GOD JUL!

Nu ska jag julstäda innan jag lägger mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar