tisdag 31 december 2013

Nyårs-dröm



Drömde att Benedict Cumberbatch var hemma hos mig på julafton. Jag och Linnéa hade vart ute och gått och letat efter några speciella ställen som är fina i Kallinge tydligen, allt bekväma och fina festkläder. Benedict signerade sedan en stor signatur på kylen med vad jag hoppades var permanent tusch, sedan fjantade vi lite och skrattade och jag lärde honom svenska.

Sedan, när jag höll på att byta om, rövade någon bort ett barn och en stor nalle som tydligen var värd mycket pengar. Alla stod och skrek eller hade panik och jag såg killen gå bortåt Kenneths med nallen och flickan i handen, men ingen lyssnade på mig eller brydde sig om vad jag sade, så jag sprang ut för att rädda henne själv. Jag lyckades få med mig ungen tillsammans med en kvinnlig polis som tydligen var på samma fest och som jag kände. Hon var blond och lite äldre.

Snubben hade en pistol (eller rättare sagt, fem pistoler med ett skott i varje). Den första pistolen missade han och sedan tog jag den ifrån honom. Den andra sköt han på mig och flickan igen, och lyckades skjuta iväg hela personen. Tredje pistolen sköt han poliskvinnan rätt i huvudet så hon dog. Efter det kom tre andra personer ut, kvinnor och män, för att få fast skurken. Strax kom en till människa ut, en slags vaktmästare. Jag stod med flickan i famnen en bit bort och kollade med stora ögon på vad som hände.

Snart lyckades vaktmästaren mota in allihopa bakom en stor trädörr så de skulle kunna ringa polis och få snubben inlåst. Det var vår dörr in till trappan för övrigt, den lilla trädörren. Jag kommer inte ihåg om jag såg något hända där inne som hade med sprängmedel/granater att göra, men dörren stängdes i alla fall hårt tills vidare.

Då small det!

Snubben öppnade dörren på glänt och jag kunde se hur det rök därifrån och en massa rött. Han skakade sakta på huvudet och stängde igen. Jag gick fram med flickan sovandes på min axel och öppnade dörren, och tänkte "dog han? Ja det var väl synd om honom, men han var ju ändå hel-störd så det gjorde kanske inget". Men när jag gick in såg jag inte bara hans söndermalda kropp, utan även tre andra kroppar utan huvud; mina vänner. Som om det inte var nog så stod de upp fortfarande, som om de fortfarande levde, och dalade långsamt ned medan jag kollade. Det var blod och rök överallt, och hemskt. Det kändes som helvetet.

Jag gick ut därifrån och grät.

... Gott nytt år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar