måndag 14 juli 2014

Tårar och nostalgi

Grät en hel del ikväll. Det började med denna (som jag alltid lipar åt):


Sedan kände jag bara att "fan, jag behöver gråta ut en hel del...". Så letade upp en del sorgsna låtar, grät lite, sedan satte jag igång Kristina från Duvemåla och grät floder som vanligt. Kändes otroligt skönt, är längesedan jag grät nu. Brainstormade samtidigt, och lyckades snappa upp en hel del bra ideér, bland annat detta.

_____________________

Klockan är nu halv 5 på morgonen och jag känner att jag ska lägga mig. Det känns väldigt skumt just nu. Har samma känsla som söndagarna innan skolan (i åttan) började, och man visste att den skoldagen skulle vara på idrottsplanen där vi skulle öva friidrott, och solen skulle lysa men det skulle ändå vara lite daggigt eftersom vi är där så satans tidigt, och man orkar inte idrotta men gör ändå lite halvhjärtat, och grusen där man kastade kula, och fågelsången. Sådan känsla är det, men med ett lugn eftersom det faktiskt inte är söndag imorgon/idag, och för att jag inte går i skolan. Utan jag kan lägga mig nu och sova heeeela dagen om jag vill, utan konsekvenser eller konserver. Känns gött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar