onsdag 20 augusti 2014

Kl: 03:10





Kan inte sova.
Big surprise?

Försöker intala mig att det är December.
Att det snöar ute.
Att det ligger ett tjockt lager med snö samtidigt som det väller ned tunn snö från himmelen så att hela världen ser vit ut.
Att det kör förbi någon bil sådär tyst och dämpat eftersom han kör på nyfallen snö.
Att det är lucia imorgon och jag och mamma ska upp tidigt och kolla och äta lussebullar.
Att det just nu går någon bra julkalender som jag längtar att få se nästa del av imorgon.
Att det just nu lyser en lampa föreställande en stjärna av trä i mitt fönster.
Att vi har en klädd gran i stora rummet.
Att allting andas julefrid och kyla.

Det är en slags försvarsmekanism jag har.
När jag mår som sämst intalar jag mig att det är December.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar