onsdag 20 augusti 2014

One Piece


Så i sommar tog jag upp att kolla på One Piece igen. Jag vet inte riktigt varför, jag bara bestämde mig en dag när jag hade tråkigt att fortsätta kolla. Då var jag på episod 280-ish och hade precis lämnat en ganska dryg story arc, så det var därför jag tog en paus. Men nu när jag började kolla blev jag totalt fast igen! Snabbkollade igenom det sista som var kvar och om in i en riktigt bra story arc istället. Just nu är jag på episod 395. Om 5 episoder har jag sett 400 episoder! Det känns ganska coolt. Känns ännu mera coolt att jag nu är mer än halvvägs till nuvarande säsongen. Serien ligger just nu på episod 657.


Jag bara älskar öppningarna till den här animen! Jag brukar gilla öppningar i vanliga fall (det var alltid dem jag gick på när jag ville kolla på någon ny anime back in the days) men dessa är bara helt extra underbara. Speciellt musiken. Kan lyssna på sångerna som är i öppningarna till vardags och har t.o.m. fyra av dem på min mobil som jag kan lyssna på. Tre av mina favoritöppningar just nu är dessa:



All action i den här öppningen är crazy!!
Blir lika hyped varje gång.





Detta är för övrigt den öppning jag är på just nu!

Jag kollar däremot på en hemsida som inte visar öppningen före varje episod. Trots detta har jag lärt mig alla öppningar utantill. Det kommer alltid något tillfälle när jag känner att "jag måste se alla öppningar!", så då brukar jag kolla på denna:


Där finns alla öppningar fram till den nuvarande i halvsunkig kvalité. Via den kan man sedan söka rätt på den man vill lyssna på i HQ/HD eftersom alla namn står i beskrivningen. Smidigt och bra!

Nu ska jag rita på min serie, och nu SKA jag faktiskt sätta mig ned och rita! Annars blir jag aldrig klar


Mors!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar