onsdag 27 augusti 2014

Raphael

Jag borde verkligen sova nu, för ska upp innan 11 och sedan följa med mamma och hämta kräftor vid 12-tiden. Men jag gjorde det "dumma" beslutet att söka upp mer låtar av Raphael. För er som inte vet vem jag menar så är det grabben som sjunger en av mina favorit-Eurovision-låtar någonsin:




Anyway så beslutade jag då att leta upp lite fakta om honom. Fick goda nyheter om snubben, då han verkar trevlig, är fortfarande i livet (71 år i år) och dessutom är skådis. Letade upp lite fler låtar (eftersom jag är total-kär i hans röst) och jag blev inte besviken. Sitter nu helt förtrollad:




Lyssna speciellt 1:30 och framåt.
VILKEN JÄVLA RÖST!!


Spanska har aldrig direkt tilltalat mig förut. Av de 'romantiska' språken (d.v.s. Spanska, Portugisiska, Franska och Italienska) har bara Franska och (Brasiliansk) Portugisiska intresserat mig (och på senare år har även Italienska blivit riktigt njutbart). Men nu blir jag bara helt förblindad, han sjunger så jävla fint och jag får en kärlek till spanska som jag aldrig haft förut! Speciellt i den här sista låten. Hela jag bara myser!

Ny idol hittat? HELL YEAH!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar