torsdag 29 januari 2015

20 + 9'e Jan-dagen

Somnade runt 7 inatt.
Vaknade runt 12. Yippie.

Vädret idag har vart helknas! Det var sol på morgonen, sedan blåste in massa knasmoln. Så runt 13-tiden var det ösregn, som blev snöblandat regn, som blev snö. Snöade till och från och föll mycket snö som stannade, men som inom en kvart försvunnit tack vare att det regnade igen. Senare på kvällen blev det hagel också. Helmysko.


Beslutade för att följa med mamma och Susanne till ÖoB och Karlssons, så jag åtminstone kunde hålla mig vaken och inte sova bort hela dagen. Visade sig vara ett bra beslut då jag hittade ett par helmysiga saker på Karlssons!

Blev kär i den här stora tavlan, men den var alldeles för dyr

Hittade bland annat den här "boken" som jag blev nedkärad i! Såg helt underbar ut, och så är det ingen bok egentligen, utan ett litet förråd. Där man kan ha små böcker t.ex. Så fin! Köpte den däremot inte, har ingen användning för den. Men fin var den!

Uuh, så vacker!
"Detta är inte en mustasch"

Hittade också denna ram. Visade för mamma, och hon tyckte den var så fin så vi köpte den. Mormor fick sitta i den och skina. Mamma köpte en annan ram i samma stil också, fast större och med annan text, som hon ska sätta ett foto av Oliver i.


Det bästa av allt var ändå den här skrivboken:


Den är så läcker! Jag tror jag ska dö!
Sidorna är dessutom lite gulnade, och det är streckade sidor. Tanken är att jag ska ha med mig den när jag är ute och reser eller går/cyklar någonstans. Får inte skriva/rita/klottra i den när jag är hemma liksom, utan bara när jag är ute och/eller iväg.

Fanns en del andra märken också. Alla lika fina, men Paris vinner liksom över alla.


Nu ska jag äta lite salt hockeypulver som jag också köpte och försöka hålla mig vaken tills klockan 21. Vill inte gå och lägga mig tidigare än så, även fast jag är super-duper-mega-astrött. Kanske ska äta lite puffar också, nu när vi faktiskt köpte havrefras idag! (Tjoho!)

Mors!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar