måndag 26 januari 2015

Nytt år - Ny start!

Eller okay, Januari är snart redan slut
men det är i alla fall början på ett nytt år!

Eftersom min dator dog den typ 3'e eller 5'e Januari så har jag haft projekt-abstinens och vart så otroligt orolig för alla mina grejer på datorn. Men det verkar kunna fixa sig. Min morbror ska se om han kan rädda så mycket som möjligt som fanns på hårddisken. Sedan ska vi köpa en ny extern hårddisk, för jag vill fan inte gå igenom det här igen och riskera att förlora Premiere/Photoshop!

Anyway

Känner att jag vill börja blogga igen. Det liksom tog stop förra året, och jag var istället aktiv otroligt mycket på Bilddagboken. Just nu är jag inte så aktiv någonstans, men vill ändå ge bloggen en chans till. Är lite bloggsugen faktiskt.

Problemet är att jag tänker att "jag kan ju göra en vlogg istället, så blir det mer intressant för folk att kolla på blah blah blah". Saken är att jag just nu inte kan göra något när det gäller vloggar, för de är så få tillfällen jag får chansen till att spela in vloggar (när mamma jobbar). Jag vill hålla vloggandet igång också, men kommer inte försöka hålla igång det lika extremt so jag försökte förra året, för det fungerar inte. Utan det blir en vlogg här och var, antingen när jag vill berätta något speciellt eller när jag har tillräckligt med film. Kommer ändå klippa otroligt många andra filmer bredvid vloggarna, så vem vet, jag kanske inte alls får tid till vloggande!

Men bloggen ska jag ta tag i i alla fall! Jag har ju dessutom två bloggar; Denna och så min artblog. Den kommer jag också fortsätta med. Båda bloggarna ska få en ren, ny header (varsin, så de inte delar på samma header) och jag ska städa upp en hel del i taggarna i denna bloggen. Så det viktigaste av allt; Faktiskt sätta mig ned och blogga!

Ugh, ja det var väl det. Är just nu genomförkyld och sitter med mammas laptop i hennes säng och snorar och mår skit. Men känner mig ändå på G. Tror fortfarande att detta året kan bli det bästa på länge. Det är bara en känsla jag har ~

Mors!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar