fredag 30 januari 2015

Snöat hela dagen

Snön har fallit tätt hela dagen,
trots plusgrader och vindstilla. Som att vädret ska ge sig fan på att det ska ligga snö på marken. I Ronneby ligger den inte alls, det är bara en grå sörja på marken. Kallinge är lite bättre/värre, med runt en decimeter snö som låg ett bra tag. Men det lilla som är kvar försvinner nog snart, det är ju inga minusgrader ute direkt.


Idag vaknade jag klockan 6. Somnade vid 9 igår så är inte så konstigt. Åt frukost innan mamma och slötittade på hennes laptop i sängen. Duschade, och sedan stack vi hem till Josse och Oliver i lägenheten och mös lite.


Olivers fina, om än något deformerade, snögubbe


Hittade även lite gamla bilder som Josse hade:

Alla har vi varit små


Sedan åkte vi in för att kolla upp det här med min kamera. Lyckades ju lista ut att det var kameran det var fel på, inte objektivet. Yeeha... Dåliga nyheter tyvärr. Då jag är 90% säker på att garantin gått ut för längesedan kommer jag inte slösa tid på att skicka iväg den, utan kommer istället köpa en helt ny kamera. Plånboken surar åt mig och jag har åter igen den där isande känslan av fattigdom. Men jag vill ha en fungerande kamera! God damnit...

Köpte för övrigt den här tröjan igår också. Glömde visa den bara.


Josse och Oliver kom hem till oss lite senare för att äta och sova över. Jag åt sallad som jag köpte på Willy's (den är så god!!) medan de åt rester från igår. Sedan bakade jag! Jag hann faktiskt med att baka något nytt även i Januari;



Fick ingen bild på hela kakan när den va färdiggräddad, men god var den i alla fall! Receptet kan ni hitta här. Sedan gjorde vi varsin caipirinha också. Naam!



Nu är jag supertrött och ska sova så jävla hårt... Ska gymma med Johanna imorgon klockan halv 10. Bodypump, 40'ish minuter.  Kommer bli så jävla gött! Men måste sova tills dess.

Morsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar