lördag 4 april 2015

Pladder

Kära Dagbok

Skrev Emma efter att ha tagit en ofrivillig paus från bloggen i typ två månader

Skämt åsido, efter ett litet, ynka pytte nedslag från min egen sida är jag nu på topp igen! Hade typ en vecka av "what's the point"-tankar. Kunde inte rita, kunde inte sova, känder mig ful och fet, etc. Men nu har det vänt igen, tack och lov. Klockan är just nu 03:52 och jag kokar ägg. För första gången kokar jag ägg själv. "JAG KAN SJÄLV!!" sade 20-åringen när hon hällde lite vatten i en äggkokare och stolt stoppade in kontakten i vägg uttaget.



Just nu kollar jag på n'r Zeurel streamar och gör en Walking City-animation i stop motion. Han är awesome. Skulle garvat konstant om jag orkat. Håller även på att klippa ESC-toppar för fullt. Har ett  flyt ikväll som inte är av denna världen! Ska jobba så länge jag orkar, sedan duscha och sova. Skulle egentligen(!) lagt mig tidigt och vänt rätt på dygnet, men mamma jobbar så jag passar på.

Har även börjar kolla upp begagnade Nikon-kameror på blocket och liknande. Först var jag 100% bestämt på att återta min 3100-version, men nu är jag duktigt sugen på att ha en kamera med vändbar display. Det kommer bli tusen gånger lättare när man ska filma/fotografera sig själv, framför allt så att se att fokusen är rätt inställd och inte fokuserar på något långt bakom mig (har haft detta problem runt tusen gånger, därav att jag inte ens orkade vlogga eller liknande med Nikon'en till slut).

Nu slutade Zeurel steama. Då kan jag fokusera på att rita och klippa film till 100%. Gött!


Hoppas kunna sätta in rastaflätor snart. Om inte blir det en akut klippning snart, för ser fan förjävlig ut i den här hårlängden. Plus så börjar det bli hockey-frisyr-varning, igen. Har även blivit sugen på att färga mig rödhårig igen, så blir nog rötott igen efter rastaflätorna!

Dat utväxt ♥

Nu är äggen klara!!
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar