fredag 22 maj 2015

Jag vill

Jag skrev den här för ett bra tag sedan nu (eller ja, runt en månad sedan) men jag känner att den passar in i min sinnesstämning just nu, med skillnaden att när jag skrev det så var det en längtan som sade "åh låt detta ske", numera är det en känsla av "det kommer att ske, det är redan på väg"
_______________________

Jag vill

Gå barfota på asfalt
Gå runt i städer jag aldrig vart i förut
Vara långt borta från föräldrar
Äta mjukglass
Cykla tills benen inte orkar mer

Jag vill

Gå långa promenader i skog
Gå runt alldeles för lättklädd
Dricka drinkar till nygrillat kött
Bli kysst
Bli blöt i vattenkrig

Jag vill

Krama någon
Ha filmkväll
Skratta så jag gråter
Sjunga högt och falskt
Dansa fuldans

Jag vill

Tända doftljus när regnet smattrar som värst
Skriva dagbok efter en bra dag
Poia i strålande solsken till publik
Åka karuseller
Äta karameller

Jag vill

Se på askassa filmer med Nea
Åka inlines med Kalle
Fota med en Nikon 3100
Lyssna på hög musik
Sola

Jag vill

Gråta tyst för mig själv
Ha grillkväll här hemma - Med pappa
Ha klänning vartenda dag
Måla hela staden med prickar i olika färger
Resa med flyg till ett annat land

Jag vill

Att han älskar mig tillbaks
Sparka fotboll med Oliver
Få solen i ögonen
Få myggbett
Hålla någon i handen

Jag vill


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar