söndag 16 augusti 2015

Ångesten

Hela jävla helgen

har jag plågats av ångest, dumma tankar, slöhet och en sådan jäävla mensvärk och PMS så att jag bara velat stänga in mig själv och dra huvudet under täcket och bara sova bort allt. Men nu, precis nu, så lossnade allt.

Jag sade till mig själv för någon dag sedan att "när skolan börjar så ska jag BARA satsa på den". Anledningen är den att jag har inte gått i skolan på över två år, jag har ingen aning om hur jag kommer reagera på att dels flytta till internat och dels börja skolan igen. Har mest var oförberedd och ångestfylld under helgen. Så för att släppa allt runt omkring med mina videor och bilder sade jag till mig själv att jag ska släppa det och bara fokusera på det när jag är hemma om helgerna. Om veckorna, på internatet, ska jag bara fokusera på mig och skolan. Så jag antar att bloggandet kommer gå igång som fan också, för jag behöver något att lasta av alla tankar på.


Ny header kommer snart föresten! Försöker klura ut något fint.
Lite annat på bloggen ska också ändras, men som sagt, det får bli någon helg när jag är redo att ta itu med det.

Skulle egentligen skaffat Photoshop på mammas laptop (som jag ska ha med mig, den stora bumlingen får stanna hemma) men eftersom den inte har någon cd-matare så får det vara. Det löser sig ändå, jag får skissa på papper och sedan måla på bumlingen här hemma via Photoshop.

Försöker lugna mig. Är fortfarande väldigt nervig över skolan.
Rädd för att bli den som är utanför.
Rädd för att vara den enda som inte känner någon annan.
Rädd för att inte våga umgås eller prata.
Rädd för att gå fel och inte våga fråga om hjälp, så man står där som en idiot tills man av skräck går iväg, ut och långt bort för att osäkerheten vill springa iväg.
Därför försöker jag lugna mig.

Hittade den här igen.
Tror den har hjälp en hel del i att lugna ned mig och få mig att andas ut igen och lossa på ångesten en hel del:


Jag älskar den.

Så mycket nostalgi, kan fan alla de videorna utantill, och jag älskar dem.
"Men äääätå fö' fan.." ♥


Nu ska jag fortsätta kolla på videon (alla lajv-videor jag kan hitta faktiskt, för de ger mig inspiration och en vilja att ge mig ut i livet, vilket är precis vad jag behöver just nu), lugna ned mig, läsa gamla blogginlägg och bara njuta av den näst sista natten hemma.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar