fredag 21 augusti 2015

En timma senare var hon borta...

Jag har gått sönder inuti


Igen,
Ska sägas
För det är inte första gången

Det är en så stor barriär emellan oss nu.
En som jag inte kan komma över.

Sorgen är för stor just nu.
För stor för att bära.
Den tynger ned mig och det gör ont i hela bröstkorgen.
Allt gör ont, varje andetag, varje tår,
Varje tanke gör ont

Och jag sliter mitt hår från nacken
Och böjer fram huvudet
Försöker dämpa tyngden och smärtan i bröstkorgen
genom att tippa hela kroppen frammåt.

Jag har gått sönder.
Och det går inte att hålla tillbaka längre.

Jag gråter
Från ögonen, näsan, hjärtat och själen.
Allt gråter - Allt gör ont

Tanken på att det finns en morgondag
Och att det finns en sol, är otänkbart
Just nu finns bara mörker och natt,
Och nu

Jag vill skrika men jag vet inte vad.
Om det hade vart vinter nu har jag sprungit ut
Ställt mig med bara fötter i snön
- Tills de gör ont

Fyfan vad allt gör ont.
Men alltid är det samma visa
Och alltid hittar jag tillbaka igen
Till verkligheten - Till nuet
Till positiviteten och skratten

Det är intressant hur allt går upp och ned
Jag kan dippa så otroligt fort,
Och kommer upp lika snabbt igen.
Som om jag för en sekund glömmer att vara ledsen,
Glömmer vad som har hänt,
Glömmer att någon har dött.

Tills tanken slår en igen.
Slår hårt - Som en spikklubba rätt i bröstet.

Det är som en dans.
Tanken kommer, händerna åker till huvudet
Huvudet åker ned och kroppen kröker sig.

Det är en farlig dans
Den tär på mig för varje gång det händer.
Det händer inte så ofta,
Men de få gånger som det händer räcker gott och väl
För att allt ska brista omkring mig.

Världen blir grå.
Allt jag hör är ett envist surrande.
Och jag kan inte le, hur mycket jag än försöker.
Kan inte tänka bortom tårarna
Kan inte se bortom de dåliga tankarna
Det är så jag går sönder, bit för bit.

Det är det som har hänt just nu.
Vi har förlorat dig,
Du är borta,
Och jag går sönder


2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vad som än hände (om det hände något), va stark! Tiden är den bästa healaren av alla. Tänk, sörj och gå vidare. Ge inte upp!

    SvaraRadera